«« بازگشت به فهرست اسباب‌بازی‌ها

کارت چین

کاشی چین

یک بازی از دل معماری سنتی ایران با نقش و نگارهای اصیل تاریخی که سرگرمی مناسبی برای همه اعضای خانواده است. ایده کاشی چین از کاشی کاری، یکی از هنرهای اصیل معماری سنتی ایرانی-اسلامی گرفته شد تا هم بساط سرگرمی اوقات فراغت‌مان باشد و هم نقشی از میراث فرهنگی ماندگار ایران. کاشی چین تلاقی هنر و سرگرمی در بازی ایرانی است تا هویت و هنر اصیل و تاریخی سرزمین‌مان را همراه زندگی امروزی‌مان کرده و نقش کوچکی در ترویج آن داشته باشد.
در این بازی شما کاشی کارانی هستید که در یک رقابت دوستانه و با رعایت اصول کاشی کاری، دیواری از نقش و نگارها می‌سازید. کاشی‌ها را با دقت و مهارت کنار هم بگذارید تا تمام الگوهای هر کاشی، کاشی دیگر را کامل سازد. هربازیکنی که نقشی را کامل کند، نشانگر آن نقش را برداشته و به عنوان امتیاز تا پایان بازی پیش خود نگاه می‌دارد. برنده بازی کاشی کاری است که بیش از دیگر کاشی کاران نقش‌ها را کامل کرده باشد و امتیاز بیشتری کسب کرده باشد.

چه مهارت هایی می آموزیم؟

  • رياضي (شمارش، جمع، تفريق و جمع) :: کمي رياضي تمرين کنيم.
  • فکر کردن و تصميم گرفتن ::‌ درست فکر کنيم، بعد تصميم بگيريم.
  • شناخت سريع رنگ‌ها و الگوها ::‌ شکل‌هاي شبيه را سريع پيدا کنيم.
  • تجسم شکل‌ها :: ذهني شکل‌ها رو بسازيم.
  • مديريت منابع :: از داشته‌هايمان درست استفاده کنيم.

چطور بازی می کنیم؟

نشانگرها را در 4 دسته مجزا در گوشه‌اي قرار دهيد. به هر بازيکن يک برگه نگهبان دهيد. برگه‌ها کاشي‌هاي شما را از چشم حريفان پنهان مي‌کند. همه کاشی‌ها را داخل کيسه ريخته و تکان دهيد. بسته به تعداد بازيکنان، بايد کاشي يا اشي‌هايي از بازي حذف و کنار گذاشته شود:
اگر بازي 2 يا 3 نفره انجام مي‌شود، 1 کاشي
اگر 4 نفره انجام مي‌شود، 3 کاشي
و اگر 5 نفره بازي مي‌شود، هيچ کاشي‌اي از بازي حذف نمي‌شود.
حالا هر بازيکن بدون نگاه کردن به داخل کيسه 5 کاشي بيرون آورده، پشت برگه نگهبانش مي‌چيند. نفر اول با يکي از کاشي‌ها، شروع مي‌کند. نفرات بعدي با توجه به کاشي يا کاشي‌هايي که بازي شده‌، کاشي خود را طوري قرار مي‌دهند که حتما از يک ضلع به کاشي‌هاي موجود متصل باشد. کاشي‌ها بايد طوري قرار گيرند که نقش‌هاي موجود در 4 گوشه آن‌ها يکديگر را کامل کند. بازيکن از دو طرف کاشي مي‌تواند استفاده کند. در هر نوبت افراد تنها يک کاشي بازي مي‌کنند و تا زماني که کاشي داخل کيسه باشد، هر بازيکن بايد 5 کاشي داشته باشد. بنابراين هر بازيکن در پايان هر نوبت يک کاشي ديگر از کيسه برمي‌دارد. اگر فردي کاشي مناسب براي جايگذاري نداشته باشد نوبت به نفر بعد مي‌رسد. اگر بازيکني نقشي را کامل کند، يک نشانگر امتياز مربوط به آن نقش را برمی‌دارد. دقت داشته باشيد ممکن است بازيکني با جايگذاري يک کاشي دو نقش يا بيشتر را کامل کرده و چند امتیاز را از آن خود کند!
امتيازدهي: هر نشانگر، امتياز مخصوص به خود را دارد. امتياز هر نشانگر برابر است با تعداد نشانگرهايي که از آن نوع، بيرون بازي باقيمانده است. به عنوان نمونه اگر از نشانگرهاي سبز 5 عدد باقی مانده و 3 عدد در دست شما است، امتیاز شما از نشانگرهاي سبز 15 است. بدين ترتيب امتيازهاي کسب شده از همه نشانگرها را محاسبه و جمع مي‌کنيد. بازيکني که بيشترين امتياز را کسب کرده باشد، برنده است.
پيشنهاد: بهتر است برای سنين پايين‌تر براي سادگي محاسبه امتيازات، هر نشانگر را يک امتياز در نظر بگيريد.

You are leaving the Spin Master Web site and will be entering another Web site, which will have different terms of use and privacy policies. KIDS, please check with an adult before you visit other Web sites and remember to not share any personal information about yourself – including your full name, address and phone number – without your parent or guardian's permission.


CANCEL CONTINUE